• Οι εμπειρίες που αποκομίζουν τα παιδιά μέσα από ομαδικές δημιουργικές δραστηριότητες είναι ανεκτίμητες!

Περισσοτερα

  •  
  • Καλωσήρθατε στη Μουσική (Ηλικίες 2,5 με 4)
  • μουσικοκινητική αγωγή
  • Προγράμματα για μητέρες και μικρά παιδιά. Μουσικές απλές δραστηριότητες που συνδυάζονται με κινητικές δραστηριότητες. Στοχεύουν στη γνωριμία των παιδιών με τη μουσική και στην ενίσχυση της κοινωνικότητας τους.

Περισσοτερα

 

μουσικοθεραπεία

Συναισθηματικός Συντονισμός

Το στάδιο του προγλωσσικού τρόπου επικοινωνίας, που λαμβάνει χώρα συνήθως μεταξύ μητέρας – βρέφους, είναι ιδιαίτερα σημαντικό γιατί το βρέφος μέσα από αυτό μαθαίνει να μιλάει και να επικοινωνεί τα συναισθήματά του. Όταν για κάποιο λόγο αυτό το στάδιο δεν έχει ολοκληρωθεί , τότε συχνά παρατηρούνται προβλήματα στην επικοινωνία, στη κοινωνικότητα και στο λόγο.


Πώς μπορεί κανείς να διεισδύσει στο συναισθηματικό κόσμο ενός ατόμου και να του δώσει να καταλάβει ότι τον νοιώθει χωρίς να χρησιμοποιήσει λέξεις;


Μελετητές παρατήρησαν ότι η μητέρα χρησιμοποιεί διάφορες τεχνικές ώστε να δώσει στο μωρό της να καταλάβει ότι οι πράξεις του, οι κινήσεις του και οι λαρυγγισμοί του έχουν επικοινωνιακό και παράλληλα συναισθηματικό χαρακτήρα. Αυτές οι τεχνικές έχουν άμεση σχέση με τη μουσική και κατά συνέπεια χρησιμοποιούνται στη μουσικοθεραπεία.


Είναι πιθανό πως το στάδιο της προγλωσσικής επικοινωνίας δεν καλλιεργείται αρκετά ανάμεσα στους γονείς και το παιδί με αναπτυξιακές διαταραχές ή νευρολογικές παθήσεις. Αυτό συμβαίνει γιατί το παιδί δε δίνει στο γονιό του αρκετά εναύσματα για επικοινωνία, (γκριμάτσες , φωνές, βλέμματα κ.τ.λ.)τα οποία ο γονιός μπορεί να εκλάβει ως σημάδια επικοινωνίας και να τα καθρεφτίσει. Στη μουσικοθεραπεία , κυρίως με τα άτομα τα οποία δεν έχουν λόγο, αναπαράγεται και καλλιεργείται, μέσα από τη μουσική σχέση, το προγλωσσικό στάδιο επικοινωνίας. Αυτό βοηθά το άτομο να αναπτύξει το λόγο, και να βελτιώσει τις επικοινωνιακές και κοινωνικές του δεξιότητες.


Χαρακτηριστικά, οι πρωτοπόροι της μουσικοθεραπείας Νordoff και Robbins αναφέρουν πως:


«Εκλαμβάνουμε αυτές τις παθολογικές εκδηλώσεις, και μέσα από τους αυτοσχεδιασμούς... συναντούμε το τέμπο απ' οτιδήποτε κάνει το παιδί- το τέμπο του περπατήματός του, του χτυπήματος του κεφαλιού του, του βαδίσματός του πάνω-κάτω, τη κίνησης του σώματός του μπρος και πίσω...και το δίνουμε πίσω σ ’αυτό μέσα από τη μουσική, ώστε να αποκτήσει μία νέα εμπειρία αυτού που κάνει συνήθως…»

 

Νordoff και Robbins